"Állati ötleteink"

Először egy kutyatáska elkészítését mutatjuk be ingyenes szabásmintával, ezt követően pedig egy egyszerű kutyaruhát varrunk...

Kutyatáska

Egy nagyon aranyos, bélelt kutyatáskát mutatunk be, amiben utaztathatjuk kedvencünket. Díszítésnek az elejére, "csontokat" varrtunk.

Hozzávalók: kord anyag, vatelin, vetex, bélésnek vászon.

Nézzük először a táska szabásmintáját, amit a linkre kattintva érsz el. Szabjuk is ki a kutyatáska részeit.

szabásminta-kutyatáska.jpg (503,3 kB)

A ragasztós vetexet vasaljuk fel, az ívesen kivágott oldalrész fonák oldalára (Ez a rész lesz majd a kutyusunk fejének kikanyarítva.)

A táskánk bélés alkatérszeire egyenként - fonák oldalra - felgépeljük a vatelint, 

Bélés elkészítése:az alkatrészeket színt színnel, bő 1cm-esen összevarrjuk, úgy, hogy a két oldalrészbe közre fogjuk az alja részt. 20cm-es lyukat hagyjunk majd a kifordításhoz.

Ugyanígy járunk el az alap anyagból a táska elkészítésénél. Tehát: a két oldal rész közé befogjuk az alja részt és összevarrjuk. (színt színnel) Felvarrhatjuk a táskára a kutyacsont díszeket is. Ahogy elérünk az alja csücskéig a varrással, körben 1cm-es a varrásszél.

Azért, hogy a táskánk sarka szép "csücskös" legyen, a lenti képen mutatom a sarokbeállítást.

Becsípjuk az oldarészt (ami ugye egy egyenes pánt, ezt a szabásmintán láttad) mégpedig a tű előtt 1mm-re, éspedig azért, mert 

így tudunk majd szépen befordulni a varrásunkkal. Folytatjuk tovább a műveletet.

 

Következi a táska vállpántjának a varrása. Vagyis a két oldalon 1-1cm-ert behajtunk és milliméteres tűzéssel körbevarrjuk.

Ahogy ezzel elkészültünk, felrögzítjük a vállpántokat a bélésre (amin a vatelin van)

Következik a táskánk bélelése. Ez úgy történik, hogy a bélést és a táska alapot, színnel-szemben körbegépeljük.

Ötlet: Én a vállpánt résznél átvarrással + vetex darabbal erősítettem meg a felvarrást.

Varrjuk készre a táskát! Jó munkát hozzá!

 

Kutyaruha

Nagyon egyszerű kutyaruhát talált ki Anita, mely nem igényel bonyolult varrástudást. Nem kell bajlódni a négy lábacska helyének kivágásával sem, sőt, egyszerűen tépőzárral tudjuk a kutyusra, a pocijánál rögzíteni, viszont mégis melegíti a hátát és a hasát. Természetesen télen, nagy hidegben ez a ruha kevés, de átmeneti időben tökéletes lehet. (Modellünk Rexi volt, köszönet érte!)

 

Hozzávalók: vatelin, vászon anyag, kordbársony, tépőzár,

Mit célszerű ehhez a kedvencünkön lemérni? A hát hosszát, vagyis nyaktól faroktőig mérjük le a kutyust, majd mérjük le az első és a hátsó lába közti távolságot, és a has kerületét.

A vászon anyagra körben rárögzítjük a vatelint (fonák oldalára).

Felvarrjuk a zsebet a kordbársony anyagra, aminek a tetejét már 2*1cm-esen elszegtük. A zseb helyét célszerű odajelölni, ahova esik a kutya oldala. Díszítésnek a bélés anyagából csont formát készítsünk. A zsebbe akár jutalomfalatkákat is tehetünk, így egy simi után rögtön kéznél is lesz.

Majd a kordbársonyt és a vatelines bélést kistirceljük (kivarrjuk), 20cm-es lyukat hagyjunk a kifordításhoz.

 

Az íves részeknél célszerű a varásszélességet becsípkedni, hogy kifordításnál ez kifekedjünk. Lenti képen mutatom:

A lyukat bevarrjuk, 

Majd a tépőzárat körben felgépeljük mindkét oldalra, értelemszerűen egyik a szín, míg  a másik a fonák oldalra kerül majd.

További ötletünk:

Varrjunk kötött anyagból pulcsit kedvencünknek!

Itt éred el az elkészítését, klikk a linkre:

Kutyapulcsi

Jó munkát hozzá!