Ajtó- vagy könyvtámasz (elefánt)

Következő ötletünk egy nagyon édes elefánt, mely remek könyv- vagy ajtótámasz lehet egyrészt, másrészt a gyerekek játszhatnak is vele. Így készült:

 

Mutatom közelről az elefántot:

Hozzávalók: kétféle anyag, itt kordbársony és vászon, vatelin, bab vagy só, zsinór és gomb a szemeknek

Lássuk a szabásmintát, mely a linkre kattintva érhető el: Elefánt-szabásminta.jpg (375 kB) Szabjuk is ki ez alapján az elefánt alkatrészeit!

 A füleket kistirceljük (színt színnel), majd a varrásszéleket leigaztítjuk.

Kifordítjuk a fület, majd 2cm-rel ráhajtjuk a szín oldalára és így lerögzítjük, lásd a lenti képen

Az agyar részt kigépeljük, úgy, hogy az egyik oldalát félig nyitva hagyjuk.

Az agyart bevarrjuk a test részen lévő lyukba, amit már előre felvágtunk, és a nyitott részt illesztjük a nyílásba.

Ezt követően befejezve az agyar részt, összevarrjuk az alap anyaggal együtt

A füleket felvarrjuk színnel lefelé a testre 0,5cm varrásszéllel, majd visszahajtva a fülecskét letűzzük a testre 0,8cm-rel, így elszegjük a fül felvarrási vonalát.

A két test részt összefektetjük színnel szemben a két jelölés között, majd összevarrjuk a háta részét, berögzítve a farok zsinórt

Az agyarba vatelint töltünk..

Az íves részeket és varrásszéleket becsípkedjük ollóval. A kifordítás után így jobban kifekszik majd.

A hasa alját bevarrjuk úgy, hogy a farán lukat hagyunk a kifordításnak.

A következő lépés az elefánt talpának a bevarrása, ez egy kicsit macerás, mert egy nagyon kicsi kört kell bevarrni.

A kifordítás után megtömjük az elefánt háta részét vatelinnel, hogy az elefánt álljon, a hasába viszont sót vagy babot szórunk. (Nekem volt otthon fürdősóm amit már úgysem használnék el, így ez került bele)

A gomb szemet elkészítjük. A két gomb felvarrását kézi öltéssel a cérnát meghúzva pofit alakítunk ki.